اهمیت بازایابی در جذب کابران بیشتر
با رشد روزافزون استفاده از اینترنت و گوشی های تلفن همراه هوشمند، اینترنت تبدیل به بستری گسترده برای کسب و کار های مختلفی شده که هر یک تلاش دارند کاربران بیشتری را جذب کنند و این کاربران را با نرخ بالایی تبدیل به مشتری کنند. طبیعی است که در چنین فضایی رقابت بشدت رو به افزایش است و شرکت ها و مدیرانی که بتوانند در این رقابت از بقیه سبقت بگیرند شانس بالاتری برای موفقیت دارند. فاکتور های زیادی برای موفقیت در عرصه ی رقابت تعیین کننده هستند اما استراتژی های مارکتنیگ و تبلیغات از اهمیت ویژه تری برخوردار هستند و نبود استراتژی های مناسب یا عدم اجرای با برنامه ریزی، عملا شانس موفقیت را تا حد زیادی از مدیران می گیرد.
اما واقعا چرا در افزایش کاربران سایت خود موفق نیستیم؟!
برای موفقیت در این حوزه نیاز به یک برنامه ی همه جانبه است که هر بخش آن مهم است و زمان بندی اجرای این برنامه ها نیز اهمیت بالایی دارند. شاید اگر 7 8 سال پیش می خواستم در این حوزه فعالیت کنیم نیار به برنامه ریزی خیلی منسجم و قوی نبود چرا که رقبا زیادی وجود نداشتند یا رقبا در این حوزه خیلی فعال و قوی نبودند. اما امروزه در هر حوزه ای که وارد شوید جندین و جند سایت با برنامه ریزی های دقیق و منسجم مشغول به کار هستند. اما این برنامه ی جامع جه ویژگی هایی دارد ؟! در واقع این برنامه از اولین روزهای تشکیل سایت شروع می شود و نقطه ی پایانی ندارد و باید تداوم داشته باشد چرا که پایان یافتن آن ممکن است نقطه ی پایانی برای هر کسب و کار باشد. اگر بخواهیم به طور خلاصه مروری بر بخش های این برنامه داشته باشیم می توان بخش های زیر را بیان کرد :
شناخت نیاز و تمایل کاربران
طراحی سایت و رابط کاربری بر مبنای نیاز و تمایل کاربر
پیاده سازی استاندارد های فنی مربوط به بازاریابی دیجیتال
شناخت موضوعات ترند و مورد نوجه مخاطبان
تدوین فرمت محتوا گذاری استاندارد
برنامه ریزی برای تولید و گذاشتن محتوای ارزشمند در سایت
ایجاد شبکه ای پویا بین سایت و شبکه های اجتماعی
تدوین استراتژی های و برنامه ریزی برای اجرای هدفمند دیجیتال مارکتینگ
در واقع یک سری از اقدامات اولیه که بیان شدند برای آماده کردن پیش زمینه هستند و جز اقدامات اصلی نیستند. مهم ترین بخش های این برنامه که باید با وسواس خاصی برنامه ریزی و اجرا شوند، بخش های مربوط به تولید محتوا و [فقط اعضا می توانند لینک ها را مشاهده کنند <a href="https://youonline.irwww.forum.persianadmins.ir/register.php”> برای ثبت نام اینجا را کلیک کنید] است. در واقع تهیه ی محتوای خوب، ارزشی است که شما به صورت رایگان در اختیار کاربران خود قرار می دهید و برای این که این ارزش را در دست رس کاربران خود قرار دهید نیاز است که با استفاده از تکنیک های بازاریابی الکترونیکی، محتوا را به دست مخاطبان خود برسانید که بسیار با اهمیت است چرا که هر جقدر هم که محتوای با ارزشی تولید کنید اگر به دست مخاطب نرسد در عمل کاری از پیش نبرده اید. شاید بتوان اهمیت دیجیتال مارکتینگ را اینظور بیان کرد که اگر شما زیبا ترین و لوکس ترین قصر دنیا را هم در نقطه ای از کره ی زمین بسازید که ترددی وجود ندارد و نتوانید در مورد آن اطلاع رسانی مناسبی داشته باشید، هیجوقت کسی از وجود آن حتی خبردار هم نخواهد شد! هدف از این مطلب بیان اهمیت مارتینگ دیجیتال بود که می توان با کمی جستوجو کلی مطلب در مورد آن یافت.